Вивчення англійської мови починається з алфавіту. Після чого учню необхідно вивчити транскрипцію англійських слів та правила читання англійської мови. А вивчення слів починається з вивчення вимови англійських звуків. У цьому допоможе транскрипція англійських звуків.
Голосні звуки
Транскрипція англійського звуку | Звучання звуку в українській мові |
[e] | е |
[i] | i |
[i:] | i (довге) |
[о] | о |
[æ] | е (коротке; його вимова схожа на російський звук ‘э’) |
[Λ] | а |
[a:] | а (подовжене; в кінці ледве-ледве чутно м’яке ‘p’) |
[u] | у |
[u:] | у (довге) |
[ε:] | е (подовжене; трохи чутно звук ‘p’ в кінці) |
[ə] | ‘а’ або ‘е’ (без наголосу) |

Дифтонги (два та більше голосних звуки)
Транскрипція англійського звуку | Звучання звуку в українській мові |
[ei] | ей |
[аі] | ай |
[оі] | ой |
[au] | ау |
[əu] | оу |
[eə] | еа |
[iə] | eə |
[aiə] | айа |
Приголосні
Транскрипція англійського звуку | Звучання звуку в українській мові |
[∫] | ш |
[t∫] | ч |
[ð] | з (для його вимовляння потрібно помістити кінчик язика між зубами та намагатися вимовити звук ‘д’) |
[θ] | с (для його вимовляння потрібно помістити кінчик язика між зубами та намагатися вимовити звук ‘с’) |
[ŋ] | носовий звук ‘н’ |
[j] | й |
[p] | п |
[b] | б |
[v] | в (твердий) |
[f] | ф |
[z] | з |
[s] | с |
[g] | ґ |
[k] | к |
[t] | т |
[d] | д |
[ʒ] | ж (м’який) |
[l] | л |
[m] | м |
[n] | н |
[w] | в (дуже “швидкий” звук. для його вимовляння потрібно скласти губи в трубочку та вимовити `в`) |
[r] | р (його вимовляння в англійській більш м’яке, ніж в українській) |
Читання букв “c” та “g”
Букву с слід читати як [s] перед е, і, у:
pencil – олівець
nice – хороший
cycle - цикл
В інших випадках літеру с читаємо як [k]:
cake – пиріжок
act – дія
music -музика
picture -малюнок
come – йти
Букву g слід читати як [d3] перед е, i, у:
orange – апельсин
giraffe -жирафа
gym – спортзал
В інших випадках літеру g читаємо як [g]:
leg – нога
gо -йти
bag – сумка
grow – рости
Читання деяких буквосполучень
ch [ t∫] cheese, chess, chick, church
ck [k] chick, cricket, duck, pick
ng [ŋ] morning, playing, sing, song
sh [∫] she, shine, show, shirt
ph [f] phone, photo
th [θ] maths, thanks, three, thin, clothes
th [ð] then, they, these
wh [w] what, where, when
wh [h] who, whose
wr [r] write, writing