Загадки для дітей до 7 років
- Стоїть яблуня. На яблуні чотири гілки, а на кожній гілці по дві груші. Скільки всього груш на яблуні? (На яблуні груші не ростуть).
- У двох рідних братів є по одній сестрі. Скільки всього дітей у їхній сім’ї? (Троє).
- Є троє дівчат: Марина, Леся і Христина. Марина вища за Лесю, а Леся вища за Христину. Хто з дівчат має середній зріст? Назвіть ім’я. (Леся).
- Є три сидіння. Крокодил сидить не на середньому й не на останньому. Журавель сидить не на першому й не на останньому. Хто де сидить? (Крокодил сидить на першому сидінні, а Журавель на середньому).
- Юля, Віка й Саша мешкають на різних поверхах в одному будинку. Розкажи, хто на якому поверсі живе, якщо: Юля – не на верхньому й не на нижньому, Віка не на середньому й не на нижньому. (Юля на середньому, Віка на верхньому, а Саша на нижньому).
- Під сосною не росте кульбаба, а під яблунею не росте грибок. То де ж хто росте? (Під сосною росте грибок, а під яблунею – кульбаба).
- Кирило й Андрій прийшли гратися на майданчик, де були машинки та конструктор. Кирило не взяв конструктор. Чим грався Кирило й Андрій? (Андрій узяв конструктор, а Кирило – машинки).
- Наталя і Андрій вирушили в ліс за суницею та грибами. Наталя не збирала суниці. Що збирав Андрій? (Андрій збирав суниці, а Наталя – гриби).
- Скільки лап у чотирьох собак? (Четверо).
- Скільки вух у двох слонів? (Двоє).
- У восьми сестер по одному брату. Скільки всього братів у сім’ї? (Один).
- Бабуся Марія має онука Дмитра, кота Ваську й собаку Тузика. Скільки онуків у бабусі? (Один – Дмитро).
- На підвіконні стояло шість запалених свічок. Дві свічки загасили. Скільки свічок залишилося на підвіконні? (Так само шість).
- Мама їла велику й солодку сливу. Тато їв маленьку й солодку сливу. Що між цими сливами спільне, а що відмінне? (Спільне те, що вони солодкі, а відмінне те, що одна солодка, а інша – кисла).
- Вчителька й учень розглядали малюнки. Хтось розглядав їх у музеї, а хтось у коридорі біля музею. Де розглядала малюнки вчителька, якщо учень не розглядав їх у музеї? (Вчителька в музеї, а учень у коридорі).
- Хлопці малювали в альбомі. Один малював собаку, а інший – школу. Що намалював Іван, якщо Микита не малював собаку? (Іван малював собаку, а Микита – школу).
- Двоє велосипедистів проїхали двадцять кілометрів. Скільки проїхав кожен велосипедист? (Двадцять кілометрів).
- За парканом видніється десять котячих лапок. Скільки котиків стоїть за парканом? (П’ять).
- Валерій і Микита знайшли в землі три монетки. Скільки монеток знайшов би Валерій, якщо сам копав землю? (Так само три).
- Одне яйце вариться вісім хвилин. За скільки варяться п’ять яєць? (За вісім хвилин).
Логічні загадки з хитринкою
- Що трапиться із синьою ганчіркою, яку опустили в Червоне море? (Вона просто намокне).
- Як зробити так, щоб кіт став китом? (Замінити літеру «і» на «и»).
- Чи можна знайти в словнику слово, яке точно написано неправильно? (Так, це і є слово «неправильно»).
- Хто всюди ходить за тобою, а спіймати не може? (Тінь).
- Хто схожий на лева, має вигляд лева, але не є левом? (Це маленьке левеня).
Розвивати критичне мислення можна не тільки за допомогою логічних задач. На уроках із математики також часто трапляються завдання, де потрібно не просто порахувати щось, а гарно продумати, яким способом краще вирішити приклад. Якщо ви хочете навчити дитину мислити логічно, спробуйте записати її на додаткові заняття з репетитором із математики. Викладач сформує індивідуальну програму занять і підготує завдання, спрямовані на покращення логічних навичок.

Загадки на логіку для дітей 9-10 років
1. Головоломка від рибалки
Якось рибалка повертався додому після улову й зустрів свого товариша. Той поцікавився, скільки ж риби йому вдалося спіймати за день. Рибалка відповів незвично: «Якщо я додам до всієї спійманої риби половину улову, а зверху ще докину десяток – вийде рівно сто». Як порахувати, скільки рибин спіймав чоловік?
Для цього потрібно почати виконувати завдання з кінця. Спочатку треба відняти від ста десять. Дістаємо 90 рибин. Далі потрібно 90 поділити на 3 рівних частини, з яких дві частини буде справжнім уловом, а ще одна – уявним. Виходить, що одна частина дорівнює 30, а дві частини – 60. Отже, рибалка спіймав 60 рибин. Перевіряємо: 30+30+30+10=100.
2. Як таке можливо?
Якось у чоловіка запитали, скільки йому років. Він відповів, що прожив достатньо багато літ. Ба більше, він старший за деяких членів його сім’ї в 600 разів. Як таке можливо?
Насправді це реально можливо. Наприклад, якщо йому нині виповнилося 50 років, а його внучці лише 1 місяць, він буде старший за неї рівно в 600 разів.
3. Буде дощ, чи ні?
Зараз північ. На вулиці йде дощ. Чи можна точно сказати, що за 72 години дощ пройде й на вулиці буде сонячна погода?
Ні! І справа навіть не в тому, що ми не синоптики. Річ у тім, що через 72 години знову буде північ. Це означає, що на вулиці буде темно й сонце в цей час доби не світить.
Потрібен репетитор, щоби покращити знання з основних шкільних дисциплін? На сайті BUKI School зібрані найкращі викладачі з математики, української мови, англійської, фізики, хімії, біології та історії України. Навчання проходить в онлайн-форматі з використанням інтерактивних методик. Запишіться на безплатне пробне заняття і переконайтеся, що Buki School – це те, що вам потрібно!