Оновлено: 31.03.2024

Як розвивати логіку в дошкільнят та учнів молодших класів? | BUKI School

Цікаві задачі на розвиток логіки в дошкільнят та учнів молодших класів

Вміння мислити логічно – це навичка, яку потрібно розвивати із самого дитинства. Завдяки їй людина вчиться шукати нестандартні рішення та розв’язувати завдання будь-якої складності в навчанні, на роботі чи просто в житті. У нашій статті ми зібрали цікаві загадки для дошкільнят та учнів молодших класів, що найкраще розвивають логічне та критичне мислення: від простих до більш складних, де дитині потрібно добряче подумати.

Навіщо дітям загадки на логіку?

  • Задачі на логіку допомагають дітям розвивати навички аналізу, синтезу, класифікації та узагальнення інформації. Вони вчать знаходити й застосовувати правильну послідовність дій для розв’язання проблеми.
  • Логічні задачі покращують креативне мислення, адже часто дитині потрібно шукати нетрадиційні рішення, думати та мислити за межами звичайних шаблонів і пробуджувати власний творчий потенціал.
  • Завдання на логіку допомагають розвивати здатність до аналізу складних ситуацій та розуміння зв’язків між різними елементами. Це важлива навичка, що допомагає досягати успіху в різних сферах життя.
  • Логічні задачі тренують увагу та зосередженість на маленьких деталях, а також змушують аналізувати інформацію, робити вагомі висновки і приймати обґрунтовані рішення.
  • Задачі на логіку стимулюють активність мозку, сприяють його розвитку та підтримці когнітивних функцій.

Читайте також: Як правильно підписати зошит з англійської мови?

Логічна гра

blog-banner

Загадки для дітей до 7 років

  1. Стоїть яблуня. На яблуні чотири гілки, а на кожній гілці по дві груші. Скільки всього груш на яблуні? (На яблуні груші не ростуть).
  2. У двох рідних братів є по одній сестрі. Скільки всього дітей у їхній сім’ї? (Троє).
  3. Є троє дівчат: Марина, Леся і Христина. Марина вища за Лесю, а Леся вища за Христину. Хто з дівчат має середній зріст? Назвіть ім’я. (Леся).
  4. Є три сидіння. Крокодил сидить не на середньому й не на останньому. Журавель сидить не на першому й не на останньому. Хто де сидить? (Крокодил сидить на першому сидінні, а Журавель на середньому).
  5. Юля, Віка й Саша мешкають на різних поверхах в одному будинку. Розкажи, хто на якому поверсі живе, якщо: Юля – не на верхньому й не на нижньому, Віка не на середньому й не на нижньому. (Юля на середньому, Віка на верхньому, а Саша на нижньому).
  6. Під сосною не росте кульбаба, а під яблунею не росте грибок. То де ж хто росте? (Під сосною росте грибок, а під яблунею – кульбаба).
  7. Кирило й Андрій прийшли гратися на майданчик, де були машинки та конструктор. Кирило не взяв конструктор. Чим грався Кирило й Андрій? (Андрій узяв конструктор, а Кирило – машинки).
  8. Наталя і Андрій вирушили в ліс за суницею та грибами. Наталя не збирала суниці. Що збирав Андрій? (Андрій збирав суниці, а Наталя – гриби).
  9. Скільки лап у чотирьох собак? (Четверо).
  10. Скільки вух у двох слонів? (Двоє).
  11. У восьми сестер по одному брату. Скільки всього братів у сім’ї? (Один).
  12. Бабуся Марія має онука Дмитра, кота Ваську й собаку Тузика. Скільки онуків у бабусі? (Один – Дмитро).
  13. На підвіконні стояло шість запалених свічок. Дві свічки загасили. Скільки свічок залишилося на підвіконні? (Так само шість).
  14. Мама їла велику й солодку сливу. Тато їв маленьку й солодку сливу. Що між цими сливами спільне, а що відмінне? (Спільне те, що вони солодкі, а відмінне те, що одна солодка, а інша – кисла).
  15. Вчителька й учень розглядали малюнки. Хтось розглядав їх у музеї, а хтось у коридорі біля музею. Де розглядала малюнки вчителька, якщо учень не розглядав їх у музеї? (Вчителька в музеї, а учень у коридорі).
  16. Хлопці малювали в альбомі. Один малював собаку, а інший – школу. Що намалював Іван, якщо Микита не малював собаку? (Іван малював собаку, а Микита – школу).
  17. Двоє велосипедистів проїхали двадцять кілометрів. Скільки проїхав кожен велосипедист? (Двадцять кілометрів).
  18. За парканом видніється десять котячих лапок. Скільки котиків стоїть за парканом? (П’ять).
  19. Валерій і Микита знайшли в землі три монетки. Скільки монеток знайшов би Валерій, якщо сам копав землю? (Так само три).
  20. Одне яйце вариться вісім хвилин. За скільки варяться п’ять яєць? (За вісім хвилин).

Логічні загадки з хитринкою

  1. Що трапиться із синьою ганчіркою, яку опустили в Червоне море? (Вона просто намокне).
  2. Як зробити так, щоб кіт став китом? (Замінити літеру «і» на «и»).
  3. Чи можна знайти в словнику слово, яке точно написано неправильно? (Так, це і є слово «неправильно»).
  4. Хто всюди ходить за тобою, а спіймати не може? (Тінь).
  5. Хто схожий на лева, має вигляд лева, але не є левом? (Це маленьке левеня).

Розвивати критичне мислення можна не тільки за допомогою логічних задач. На уроках із математики також часто трапляються завдання, де потрібно не просто порахувати щось, а гарно продумати, яким способом краще вирішити приклад. Якщо ви хочете навчити дитину мислити логічно, спробуйте записати її на додаткові заняття з репетитором із математики. Викладач сформує індивідуальну програму занять і підготує завдання, спрямовані на покращення логічних навичок.

Читайте також: Легкі книжки англійською мовою для початківців

Логічні загадки

Загадки на логіку для дітей 9-10 років

1. Головоломка від рибалки

Якось рибалка повертався додому після улову й зустрів свого товариша. Той поцікавився, скільки ж риби йому вдалося спіймати за день. Рибалка відповів незвично: «Якщо я додам до всієї спійманої риби половину улову, а зверху ще докину десяток – вийде рівно сто». Як порахувати, скільки рибин спіймав чоловік?

Для цього потрібно почати виконувати завдання з кінця. Спочатку треба відняти від ста десять. Дістаємо 90 рибин. Далі потрібно 90 поділити на 3 рівних частини, з яких дві частини буде справжнім уловом, а ще одна – уявним. Виходить, що одна частина дорівнює 30, а дві частини – 60. Отже, рибалка спіймав 60 рибин. Перевіряємо: 30+30+30+10=100.

2. Як таке можливо?

Якось у чоловіка запитали, скільки йому років. Він відповів, що прожив достатньо багато літ. Ба більше, він старший за деяких членів його сім’ї в 600 разів. Як таке можливо?

Насправді це реально можливо. Наприклад, якщо йому нині виповнилося 50 років, а його внучці лише 1 місяць, він буде старший за неї рівно в 600 разів.

3. Буде дощ, чи ні?

Зараз північ. На вулиці йде дощ. Чи можна точно сказати, що за 72 години дощ пройде й на вулиці буде сонячна погода?

Ні! І справа навіть не в тому, що ми не синоптики. Річ у тім, що через 72 години знову буде північ. Це означає, що на вулиці буде темно й сонце в цей час доби не світить.

Потрібен репетитор, щоби покращити знання з основних шкільних дисциплін? На сайті BUKI School зібрані найкращі викладачі з математики, української мови, англійської, фізики, хімії, біології та історії України. Навчання проходить в онлайн-форматі з використанням інтерактивних методик. Запишіться на безплатне пробне заняття і переконайтеся, що Buki School – це те, що вам потрібно!

Читайте також: Цікаві математичні загадки та задачі

Автор:

Шукаєте репетитора?

Знайдіть підходящого під всі ваші критерії

Цікаві задачі на розвиток логіки в дошкільнят та учнів молодших класів

Навіщо дітям загадки на логіку?

Задачі на логіку допомагають дітям розвивати навички аналізу, синтезу, класифікації та узагальнення інформації.

Які загадки підходять для дітей до 7 років?

Стоїть яблуня. На яблуні чотири гілки, а на кожній гілці по дві груші. Скільки всього груш на яблуні?

Які загадки на логіку підходять для дітей 9-10 років?

Зараз північ. На вулиці йде дощ. Чи можна точно сказати, що за 72 години дощ пройде й на вулиці буде сонячна погода?