Наукові статті – один з найпоширеніших видів наукових робіт. Це важливий крок до подальшої наукової кар’єри, професійної реалізації та вступу до престижного українського або закордонного вишу на магістратуру чи аспірантуру. До того ж створення наукової статті значно полегшує написання бакалаврської чи магістерської роботи з цього ж питання.
Далі ви дізнаєтесь, яких вимог дотримуватися під час написання та оформлення наукових статей, і ознайомитеся з прикладами.
Як писати наукову статтю?
Для початку розберемося, що це за жанр. Наукова стаття – це текст у науковому стилі обсягом не менше 25 000 знаків із пробілами, що оснований на результатах теоретичного або експериментального дослідження та призначений для публікації у науковому виданні.
Зазвичай, наукова стаття передує більш серйозній та масштабній роботі – дипломній або дисертації, монографії, дослідницько-експериментальній розробці тощо. Щоб розпочати роботу над статтею, зробіть певні кроки:
- Спершу необхідно обрати проблему, з якою будете працювати. Подумайте, чи цікава вам певна проблематика і чи здатні ви внести новизну у її вивчення.
- Далі важливо сформулювати тему свого дослідження, щоб вона була цікава, нова та розкривала ідею наукової праці.
- Підшукайте джерела інформації з вашої теми. Складіть список, який обов’язково має включати відомі українські дослідження та бажано праці іноземних науковців.
- Проаналізуйте усю обрану літературу. Можливо, це спонукає переформулювати частково тему статті та ключову проблему. Ви дізнаєтесь, який аспект вибраного вами питання найменш досліджений.
- Ознайомтеся з вимогами до написання наукової статті, зробіть аналіз наукової статті з подібною темою та починайте писати.
Читайте також: Рецензія: як написати та оформити правильно
Також необхідно визначитися з піджанром статті – науково-ділова, інструктивна, науково-навчальна, довідково-енциклопедична, оглядова, методична, дослідницька тощо.
В пригоді вам стане онлайн-школа BUKI School, де ви зможете знайти кваліфікованого фахівця, який допоможе з вашим запитом.
Оформлення наукової статті
Стаття повинна бути написана шрифтом Times New Roman, 14 кегль. Сторінка з текстом має бути формату А4 та містити такі відступи: усі поля по 20 мм, міжрядковий інтервал 1,5.
Загальні вимоги до наукової статті:
- Вгорі зліва має міститися індекс УДК. Наприклад, УДК 378.1.
- З правого боку сторінки має бути вказане прізвище, ім’я, по батькові автора, а також місце роботи або навчання, посада, науковий ступінь, вчене звання, назва вишу. Інформацію подаємо українською та англійською мовами. Наприклад:
Калініченко Л.Л.
доктор економічних наук, професор,
професор кафедри економіки та менеджменту
Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна
ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9847-8448
Kalinichenko Lyudmila
V.N. Karazin Kharkiv National University
- Назву статті пишемо з відступом від попереднього тексту на 12 пгт посередині великими літерами та виділяємо жирним шрифтом. Назва має бути двома мовами – українською та англійською. Наприклад:
ДРАЙВЕРИ ТА ІНСТРУМЕНТИ ЦИФРОВИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ В УПРАВЛІННІ
MODERN TECHNOLOGIES AND MANAGEMENT TOOLS IN DIGITAL MANAGEMENT FORMAT
- Після назви потрібно написати анотацію, тобто короткий виклад змісту статті із зазначенням актуальності, мети, змісту та подальших перспектив у дослідженні теми. Вимоги до обсягу – 600-800 знаків з пробілами.
Анотацію пишемо українською та англійською мовами. Після тексту анотації зазначаємо перелік ключових слів українською та англійською мовами.
Наукова стаття – приклад анотації:
У статті визначено особливість управління в цифровому форматі в рамках зміни акцентів до організації, комунікації та взаємодії завдяки цифровим технологіям, онлайн інструментам і платформам спільної роботи. Обґрунтовано, що ключові аспекти цифрового менеджменту взаємодіють між собою, допомагають підвищити ефективність діяльності компанії…
Ключові слова: цифрові технології, цифрові інструменти, цифровий менеджмент, ефективність цифрового формату управління.
Management in the digital format has undergone significant changes compared to traditional approaches. To adapt to the modern market environment, it is essential to have a system that facilitates analysis, optimization, and strategic planning. Organizations are transitioning to the digital format of strategic and operational management of business processes and resources…
Keywords: digital technologies, digital tools, digital management, effectiveness of digital management format.
Читайте також: Доповідь: правила підготовки та приклади
- Основний текст повинен мати відступ від переліку ключових слів 6 пгт. Також щодо обсягу статті зауважимо, що мінімальний обсяг – 12 сторінок А4 з розміщенням тексту по 1800 знаків без пробілів на кожній сторінці.
Зверніть увагу на такі особливості структури наукової статті: назви розділів в тексті розміщуємо посередині, назви підрозділів – з абзацу, таблиці – посередині.
- Після тексту статті подаємо список використаних джерел українською та англійською мовами з відступом 6 пгт від основного тексту, виділяємо його жирним шрифтом.
Зразок:
Бібліографічний список:
- 10 найкращих інструментів управління проєктами у 2023 році. URL: https://blog.depositphotos.com/ua/instrumenti-upravlinnya-proyektamy.html (дата звернення: 02.07.2023)
- Бей Г.В., Середа Г.В. Трансформація HR-технологій під впливом цифровізації бізнес-процесів. Економіка і організація управління. 2019. № 34. С. 93–101.
References:
- 10 naikrashchykh instrumentiv upravlinnia proiektamy u 2023 rotsi. Available at: https://blog.depositphotos.com/ua/instrumenti-upravlinnya-proyektamy.html (accessed 02 July 2023)
- Bei H.V., Sereda H.V. (2019) Transformatsiia HR-tekhnolohii pid vplyvom tsyfrovizatsii biznes-protsesiv. Ekonomika i orhanizatsiia upravlinnia, no. 34, рр. 93–101.
Запис використаних джерел робимо за ДСТУ ГОСТ 7.1:2006 («Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання»).
Бібліографічні посилання слід позначати в тексті індексом та виносити у нижній колонтитул. Рекомендована кількість джерел – від 5 до 15.
Вимоги до написання наукової статті
У цьому розділі розглянемо, як написати наукову статтю відповідно до вимог щодо змісту. Аби стаття була допущена до друку, вона має включати 5 аспектів:
- постановку проблеми та підходи до її вирішення
- аналіз останніх досліджень та публікацій з теми, яку автор розглядає
- мету статті, яка включає виділення невирішених аспектів проблеми та формулювання завдання, яке має вирішити автор
- виклад основного матеріалу дослідження, у якому повинні міститися обґрунтовані результати проведених автором досліджень
- висновки з дослідження та зазначення перспектив щодо подальшого аналізу проблеми
Основна частина статті повинна містити посилання на статистичні дані та їх аналіз. Ключову інформацію бажано подавати у графічному форматі: таблиці, графіки, діаграми, фото тощо. Приклад наукової статті можна знайти онлайн, на сайтах бібліотек, університетів та електронних видань. Ось кілька зразків:
- Драйвери та інструменти цифрових трансформацій в управлінні
- Штучний інтелект: сутність, аналіз застосування, перспективи розвитку
- Новотвори воєнної тематики в українському фольклорі
З науковими статтями, зазвичай, виступають на конференціях. Зміст статті подають у скороченому форматі у вигляді тез. Приклад тези до наукової статті та вимоги щодо її письмового подання можна знайти у цьому матеріалі.
Якщо ви хочете одразу зробити все правильно щодо оформлення та докладно розібратися в темі, чому б не звернутися до фахівця? Репетитор з дисципліни, яку ви досліджуєте, допоможе не просто написати статтю, а стати експертом у вибраному вами питанні.